top of page

Speelavond 18 oktober | Liesbeth Avondwinnaar | Hoe draag jij jouw steentje bij?

Het was ouderwets lekker druk vorige week. 33 aanwezigen aan negen tafels, waar van 4 volle cursustafels en 17 leden aan 5 speeltafels.

Liesbeth werd avondwinnaar, gefeliciteerd Liesbeth 🙌 !


HOE DRAAG JIJ JOUW STEENTJE BIJ?

Wat wel ZORGWEKKEND is dat er vorige week maar één van de 17 deelnemers zich had aangemeld als vrijwilliger om de tafels op te zetten en dat er ook geen deelnemer was om de rol van coördinator op zich te nemen, op moment van schrijven woensdag 25 oktober om 13:00 voor deze week van de dertien aangemelde deelnemers ook slechts 1 vrijwilliger voor het opzetten van de tafels en nog geen coördinator. Het bestuur hoopt dat het een tijdelijke anomalie is in verband met het herfstweer.


DISPENSATIE JODOKUS TAFEL

In goed overleg is er besloten om Lino in verband met een slepende schouder blessure voorlopig dispensatie te verlenen voor wat betreft het plaatsnemen aan een jodokus tafel.


VRIJWILLIGERS SPEELAVOND

Om de speelavond te organiseren moeten er best wel wat dingen geregeld zijn, het is niet vanzelfsprekend dat iemand dat wel doet, daarom vragen we vrijwilligers die willen meehelpen bij het opzetten van de speeltafels of coördinator van de avond willen zijn.


Onze vaste speelavond coördinators waren vorige week of niet aanwezig of cursus aan het geven, Monique bood spontaan aan mee te willen helpen, bedankt voor de ad-hoc coördinatie.

  • Ventilatie inschakelen - aanzetten locatie ventilatie, eventueel openen van de bovenlichten.

  • Speeltafels - Als eerste zorgt de coördinator er voor dat het juiste aantal speeltafels wordt opgezet aan de hand van de informatie van de speelavond pagina. Op die pagina staat op basis van de deelname aanmeldingen duidelijk hoeveel tafels er moeten worden opgezet en het aantal jodokus tafels er zijn.

  • Tafelindeling - Middels het bekende groene zakje worden eerst de tafels bepaald die met een jodokus spelen (van die tafels jodokus wordt er één steentje uit het zakje verwijderd), vervolgens pakken alle deelnemers een tafelnummer steentje uit het zakje, de deelnemers nemen plaats aan de betreffende tafel.

  • Ventilatie uitschakelen - Ventilatie systeem uit, bovenlichten sluiten.

Het opruimen aan het einde van de speelavond is een gezamenlijke verantwoordelijkheid van alle deelnemers. Eigenlijk zou niemand weg moeten gaan voordat alles is opgeruimd of voordat er georganiseerd is dat alles wat moet gebeuren ook daadwerkelijk door iemand gedaan wordt.

Enige tijd geleden is er een overzicht van taken gemaakt dat voor iedereen in te zien is, omdat het eigenlijk steeds dezelfde mensen zijn die er voor zorgen dat echt alles netjes is opgeruimd.

WAT VINDT JIJ?

  • OPRUIMEN DOEN WE GEZAMENLIJK

  • ER MOET EEN OPRUIMROOSTER KOMEN

  • IEMAND ANDERS MAG HET DOEN


UITSLAG SPEELAVOND 18 OKTOBER

Liesbeth, Ria, Enne Jan, Jeannette en Hans werden tafelwinnaar, van harte gefeliciteerd!.

NB:

De docenten Eva, Joyce G, Paul en Peter ontvangen compensatie voor hun vrijwillige inzet tijdens een competitie speelavond.

Volgende week is er weer een seizoens tussenstand.



25 weergaven

Recente blogposts

Alles weergeven

Comments


bottom of page